На фоні попередніх років 18-й вийшов набагато активніший в плані експериментів з плівкою і хоча те з чого він розпочався не дало жодних нормальних результатів, але рік все-таки можна назвати "плівковим". І ось чому:
Влітку 17-го в нас на руках були квитки і чіткі плани поїхати в лютому кататись. Осінню я взяв Зеніт в Карпати і привіз звідти хоча не різькі кадри, але розуміння того, що хочеться повернутись до плівки. В грудні була барахолка на якій планово прикупив дешевий Київ і ще один фотоапарат (поки в мене хоч щось не вийде не називатиму його). І ось саме перший відправився зі мною в першу плівкову подорож 18-го.
Останні шанси Зеніта та Києва
То був перший за багато років виїзд покататися, один з небагатьох випадків, коли я вирішив не брати основний фотоапарат (попередній такий був у 15-му, коли ми пішли в перший категорійний похід. І я після травми взагалі не був впевнений, що далеко дійду, тож взяв тоді лтш GoPro і то був 100% правильний вибір). Тож разом з з бордом в Грузію в ручній поклажі зі мною поїхав Київ 15Тее і невеличка мильнічка яку взяв на потестити.
Покаталися ми класно. Класно, але мало... Хто хоче в Грузію?) А на рахунок фотографій - найцікавіше було на самій високій трасі, та фотоапарат увесь час лежав в номері, тож найцікавіше вийшло на зворотній дорозі в Тбілісі:
1. Тбілісі, Грузія / Київ 15Тее / Гелиос-81 53mm f/2.0 / Kodak ColorPlus ISO200:
2. Тбілісі, Грузія / Київ 15Тее / Гелиос-81 53mm f/2.0 / Kodak ColorPlus ISO200:
Однозначно Київ 15Тее мені сподобався більше ніж Зеніт 12еа в плані фото - на нього набагато світліший окуляр і ти хоча б бачиш чи в фокусі (хоч і все рівно промахуєшся). Але Зеніт для мене трушний плівковий фотоапарт, він набагато приємніший в користуванні і виглядав як з обкладинки. А мене цікавило саме насолода відчуттів, ну і покрутити, словом - ламповість процесу. Тож зразу після приїзду задумався, що час міняти і тоді я хотів старий "ламповий" японський фотоапарат, щось із розряду Canon ae1, Olympus OM.
3. Canon ae1 (фото з Вікіпедії):
11. Львівщина / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Pro Image 100:
Покаталися ми класно. Класно, але мало... Хто хоче в Грузію?) А на рахунок фотографій - найцікавіше було на самій високій трасі, та фотоапарат увесь час лежав в номері, тож найцікавіше вийшло на зворотній дорозі в Тбілісі:
1. Тбілісі, Грузія / Київ 15Тее / Гелиос-81 53mm f/2.0 / Kodak ColorPlus ISO200:
2. Тбілісі, Грузія / Київ 15Тее / Гелиос-81 53mm f/2.0 / Kodak ColorPlus ISO200:
Однозначно Київ 15Тее мені сподобався більше ніж Зеніт 12еа в плані фото - на нього набагато світліший окуляр і ти хоча б бачиш чи в фокусі (хоч і все рівно промахуєшся). Але Зеніт для мене трушний плівковий фотоапарт, він набагато приємніший в користуванні і виглядав як з обкладинки. А мене цікавило саме насолода відчуттів, ну і покрутити, словом - ламповість процесу. Тож зразу після приїзду задумався, що час міняти і тоді я хотів старий "ламповий" японський фотоапарат, щось із розряду Canon ae1, Olympus OM.
3. Canon ae1 (фото з Вікіпедії):
АЕ1 виглядав як трушний плівковий друзяка, як Зеніт, тільки Canon і в той же час був більш надійним. Я довго думав, довго обирав, читав, гуглив. Але друг Дімон, сказав вірну штуку - щоб я кинув страдати фігнею і купив щось з автофокусом. Тож я подумав, що на покрутити в мене буде неназваний-містер-Х, а на потестити плівку братиму щось "поновіше".
Новий плівковий друзяка
Як тільки критерії "класний вид" відпав, то все стало набагато простіше - вибір сильно звузився Canon'ом, так як до нього підходять лінзи. А далі було ще простіше - відкриваєш вікіпедію і дивишся починаючи з самих останніх моделей, доки цінник не доходить до необхідного рівня. Так вибір зупинився на Canon EOS 30.
4. Мій Canon 30 після ремонту на-ходу - прямо посеред поїздки в мене вчергове зламалась клямка і довелось ремонтувати чим знайшлось. В планах замінити сірий скотч на чорний як закінчиться плівка (з цим поки пауза вийшла), бо скотч виявився набагато надійніший.
7. Тут був перший упс, але на жаль не останній.
Автодром Чайка, Київ / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Fujifilm Superia ISO200:
8. Автодром Чайка, Київ / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Fujifilm Superia ISO200:
Якраз після покупки проходили кільцеві гонки на Чайці і вийшло сумістити дві приємні справи і на гонки нарешті потрапити і потестити новенького. Тест під назвою "RTR 2018 - відкриття сезону" фотоапарат пройшов, але в перший же день в нього відпало дзеркало і проявились пару проблем. Стан чесно кажучи в нього дуже-дуже-дуже-юзаний. Але він дав навіть більше ніж від нього очікувалось, забуваємо тут про надійність, відчуття то які, відчуття :) Ех... все це тільки слова. Тож перейдемо до фото-результатів:
5. Автодром Чайка, Київ / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Fujifilm Superia ISO200:
6. Автодром Чайка, Київ / Canon EOS 30 / Canon 70-200mm f/2.8 / Fujifilm Superia ISO200:7. Тут був перший упс, але на жаль не останній.
Автодром Чайка, Київ / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Fujifilm Superia ISO200:
8. Автодром Чайка, Київ / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Fujifilm Superia ISO200:
Час спробувати плівку подорожче
На горизонті маячили травневі, але через поломку фотоапарт скіпонув Карпати. Та літом планувався авто-тур на Львівщину і так як в ділі була машина → можна набрати купу барахла!Так як з проблемами, але тест фотоапарт пройшов я прикупив всіляких різних плівок і першою використав Kodak Pro Image 100.
9. Львівщина / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Pro Image 100:
10. Львівщина / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Pro Image 100:11. Львівщина / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Pro Image 100:
Сказати, що мені сподобалось, це нічого не сказати. В сонячну погоду кольори були якраз такими як і хотілося. І невелике, але суттєве уточнення: фотографії з тієї поїздки в мене досі не готові, а з плівки я отримав ще й тиждень не пройшов. Думаю, не варто уточнювати наскільки це вплинуло на подальшу долю плівки.
Покинута лава запасних
З серпнем прийшли дві подорожі які довго планувались. І для першої в Подільскі Товтри (посилання нема, а отже і звідти фотографії не готові ... а з плівки все є) плівковий фотоапарат був в ролі основного - використовувася там де можна розмахнутись + мильнічка на прихваті. В результаті було зроблено одне із улюблених фото 18-року. Саме улюблене, а цей статус з багатьма зірками, бо час його не чіпає.
12. Те саме улюблене фото як воно є:
Подільські Товтри / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Ektar 160:
Разючу відмінність повного кадру я відчув ще в Львівщині, фотографуючи архітектуру, але магія яку дає повний кадр для пейзажів я по повній відчув в чарівному парку.
13. Подільські Товтри / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Ektar 160:
Разючу відмінність повного кадру я відчув ще в Львівщині, фотографуючи архітектуру, але магія яку дає повний кадр для пейзажів я по повній відчув в чарівному парку.
13. Подільські Товтри / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Ektar 160:
Все було б чудово якби було більше часу, ми ще більше пів року як домовились з Дімоном полазити з повним кадром, але ... фото-вилазка пройшла трохи галопом і не вийшло реалізувати все задумане, потім те, потім се, а там і рік закінчився.
Та повернемось до фотографії, в фото-вилазці я дофотографував Ektar-160 зустрічаючи світанок на полонині Лисичій, а потім трапилась неочікуванність.
Я відфотографував половину плівки з Мармароськими пейзажами, потім трохи архітектури Португалії і очікував побачити зовсім інший результат. Але хтось добряче накосячив і я побачив таке:
15. Мармароси / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
Плівка чудова, але я б не брав би ЧБ на природу. Це дало зовсім не ті результати, але місцями цікаві.
16. Мармароси / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
Чорнобілу плівку я намагаючь проявляти і друкувати сам. І в цьому для мене вона має характерний жирний плюс. Але так як на плівку фотографую рідко, а на чб ще рідше, то вона довгенько валяється очікуючи пару і це з кожним разом підіймає питання "а може віддати на проявку", так випадково ця проявилась в салоні, так як очікував, що буде колір.
17. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
18. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
17. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
18. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
20. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
21. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
22. Португалія / Canon EOS 30 / Canon 17-40mm f/4.0 / Kodak Eastman Double X 5222:
Ось таким був плівкова частина 18-го року, на 19-й рік чітких планів поки нема, так як треба багато чого зробити, що не пов'язано з фотографією, але бажання далеко не приховаєш.
В блозі працює галерея - по кліку відкриваються збільшені фотографії.
Дописати коментар